Friday, April 1, 2011

~~ maaf memaafkan ~~

wah...dh lama betul aku xbukak blog...sibuk menjalani kehidupan seharian..sibuk ngn budak2 kecik yg comel2, tapi nakal buat main lgi.ikutkan hati yg xsabar ni rse nk tampo je sorg2, tpi anak org tu...haisshh..xbaik2...

sikap manusia, xlepas dari buat silap..tu lumrah kejadian manusia. xsemua sempurna...aku ingin jadi manusia yg mempunyai kemaafan yg luas,.yg kaya dengan kemaafan..sebab dengan memaafkan sedikit sebanyak kita mampu menerima dengan baik apa yg telah terjadi..lebih2 lagi bila org yg membuat salah dah mengaku kesalahannya..

aku manusia yg simple, aku xmahu benda yg menyakitkan terlalu lama berkurung dlam diri aku..perasaan sedih, perasaan marah..tu sume bg aku killer tuk diri aku..jadi maafkan dan let go..

org yg kenal aku ckp, aku terlalu mudah untuk melupakan..lebih2 lagi bab2 bercinta..dan alasan aku sbb aku org visual..aku mudah melupakan pada benda yg aku xtengok. tapi sebenanrnye itu bukan main reason aku..
bagi aku..xperlu ingat bnde yg xperlu kte ingat..kite bertindak mengikut pe yg kte pkirkan..past is past..
aku xpham dgn sesetgh org yg still boleh terus mengingat lg bnde yg dah lepas2,wlupun dia dh de kehidupan baru..

oh..

manusia berbeza...tapi hargai la pe yg de di depan mata..lupakan pe yg lepas..maafkan dan terima seadanya mereka..berbaiklah...sebab hidup bukan untuk selamanya..

No comments:

Post a Comment