Wednesday, July 4, 2012

~ dugaan ~

Seminggu sebelum majlis kawen kami, husband aku dpt offer keje as a machining engineer at HICOM. offer keje ok! so, kitorang sgt hepi n bersyukur..at least salah sorg dri kami dh ada pekerjaan tetap. sepatutnye husband start keje 2/7/12..means dua hari lepas majlis kahwin kami. xpela..sebab rezeki kan. so, cik suami pun sibuk la nak beli moto bagai, yela sbb HICOM kan jauh..nak naik kete costly. terpakse la gune saving die yg xseberapa tuh nak beli moto. Cari punye cari moto, tpi xjupe n xdapat nak beli. At the same time, sume keje part time die dh resign. keje yg walaupun xla banyak sgt gajinye, but at least leh support sewa umah n makan kitrg. Then tetibe, hari jumaat tuh..soknya nak majlis kahwin, husbnd call ptg2..die cakap his offer was rejected by HICOM. the reason is sbb my husband pernah keje dengan HICOM sebelum ni, so die xleh masuk lagi pada tempoh tertentu, even dah 4 tahun die tinggalkan HICOM.

Waktu tu aku terus rasa down giler2 kot..bayangkan saving dah habis nak wat majlis. nasib baik xjadi beli moto, kalau x..memg nahas la kitrg xde langsung duit lepas kawen. dengan husband yang jobless secara tragis selepas majlis kahwin.dugaaaaaaaaaaaaaaaaaan sgt2..waktu dapat tau tu..trus rasa lemah, xbersemangat nak wat kenduri bagai. tapi sekarang dh ok, ak dh motivate balik..sebab aku yakin ALLAH dah plan yg terbaik untuk kami.Tawakaltualallah..memang sedey bila fikir. Tapi sekarang as a wife, aku kena jadi tiang yang kuat untuk suami bersandar bila sedih n penat..cewahhhhhhhhhhhhh..ayat xboleh blah, rasa nak muntah hijau je bila baca sendiri. so, for now..husband still mencari keje baru, since keje2 part time die sume dh hand over kat orang. n aku sendiri masih juga mencari kerja. My BGFF, please pray for us..moga ALLAH permudahkan jalan dan rezeki kami..;)))

1 comment:

  1. banyak halangan n rintangan pasti ade hikmahnyer. mcm aku neh ha. cari umah je mesti ade masalah. redha je. tp terus berusaha.

    ReplyDelete