Wednesday, August 17, 2011

~~ aku sudah immune ~~

Harini subuh2 dh dikejutkan dengan sms dari kwn n husband kwn gtau yg kwn2 aku dh selamat melahirkan. sorg dapat baby gurl n sorg dpt bby boy..alhamdlh...^^
xsaba nk jupa puteri n putera yg baru lahir ni..mst comel mcm mak dorg..shuke2!!!

k..cite plak pasal bebuka..harini nk buka pe ek..hmm..
k la,suh 'kwn' aku blikan makanan la..mls nk p bli.biasenye kalu aku xbuka ngn my rumet, ak buke ngn kwn2 kat lab.then leh terus p isyak n terawih kat masjid.kalu duk blik ni mls dia terlebih2 sket sbb mkn byk2 n sembang pn byk2..hihi~

sementara tggu azan ak bukak youtube dgr ceramah ustaz azhar idrus.sgt best dgr ceramah ustaz ni, sambil ketwa tbahak2 aku dgr ceramah die,super cool..kagum betul dgn ilmu ustaz ni,sgt luas n cara penyampaian bersaja n lawak giler2..i likeeee..cik asan plak duk bc quran smbil tggu masuk waktu. akbar lum smpai lg waktu ni..


ni makanan tuk buke pose yg biasa aku mkn..
dulu ak xbiasa gak makan cmni, tp skrg dh bleh mkn..sedap,tp kalu org xbiasa mkn mgkin sush nk go.cthnye mcm bubur kuning kat bawah ni,.mula2 dlu aku rasa nk muntah makan bubur ni.dalam de daging kambing, buburnye sgt la lembut mcm bubur lambuk.tapi rasa die lain n tersendiri,xtau nk describe cmne.n aku rsa die diperbuat dri pelbagai jenis kacang kot. besenye klu org2 lain mkn diorg akn tambah limau, tapi aku xlarat nk letak limau lg..sbb bubur ni sndri pn dh masam. from my observation, sbb makanan ni antara makanan arab, n makanan arab jugak yg aku selalu mkn..aku tgk makanan dorg byk yg rasa dia masam2..dorg akn letak limau,xpun tomato,.klu pedas pn sbb black pepper..pedas aku ok lg, tp klu masam ya ampun,..memg meremang bulu roma nk hbskan..

then makan bubur cicah ngn roti..de 2 jenis roti, satu roti bese n satu lg yg de inti..sbnarnya byk lg jenis roti,tpi harini ktrg bli roti yg type cmni.

paling aku suke n xketinggalan waktu tiap kali buka pose is samosa. ni samosa versi org arab kot..coz kalu malay punye samosa kecik je.yg ni besar2 gabak.tapi inti still sama which is daging n kentang. cume bila makan kne cicah ngn sambal lg best!!!
k,ni  makanan tuk 2 org makan.klu sorg makan memg jenuh nk habiskn smpi berpeluh2 ketiak xtentu lg leh habiskan.

samosa ni ranggup..sedap klu cicah ngn sambal ni..disebabkan uia skrg ni sgt limited makanan nasi campur coz byk cafe yg xbuka,n kalu de yg buka pn rsa dia xsesedap mana.so dh dekat semggu aku buka mkn cmni je..mkanan cmni senang nk dapat kat ali. mahalah ni byk provide makanan tuk foreigner, harga pn berpatutan..so aku memg akn bli kat sni je makanan cmni..dlu mula2 tgk org arab o seangkatan dengannya mkn simple2 cmni, yg makan roti n xmkn nasi aku pelik..selalu tpikir kesian nye mkn cmni je,kenyang ke, sedap ke,.but now bila aku sendiri dh try baru aku tau..mkn mcmni sgt kenyang,.simple,.n kurang lemak compare ngn mkanan melayu yg byk minyak n santan. 
tapi,papepun makanan melayu o jawa msih di hati. tapi, incase xdpt nasi, roti pun den jalan..lagi2 klu de sambal tomato tuh.mambles!!!

ni samosa inti daging,kalu inti ayam harga dia mahal sket.yg ni murah compared ngn inti ayam.

so,pada korg yg dh bosan makan makanan melayu or hari2 asyik makan nasi je waktu buka.pe kate try makanan cmni plak. makan roti n bubur,then cicah ngn sambal..sedap tau!! jempol bak kata org jawa..hik3..^^selamat mencuba. kalu rsa sush nk dapatkn makanan arab cmni, dtg la mahalah ali uia,..kat sane sgt byk choice makanan arab,n harga pn sgt la berpatutan..

2 comments:

  1. windunye mkann mesiA..hehehe..
    wahh..pasni akak terr0r r l0ghat ganu ea..hehehe

    muni suggest akak dgr y ni lak..ust ni bestt gak..
    http://www.youtube.com/watch?v=iw82qGS4N_g&feature=fvst

    ReplyDelete
  2. wahhh..memg sgt2 best mkn mkanan ganu..nyum2..muni nt ry msk pe kt uk??hihi..

    akk dh dgr dh video tu..best2..org perak ek ustz tuh??i likeeeeeeeee itt..^^arigato hozaimas..

    ReplyDelete