Saturday, October 15, 2011

~~ apa itu sahabat ~~

sahabat...adalah sayap kiri kananku,yg bila ak sedih,ak hepi, ak kecewa, ak putus asa..sahabat la tempat yg paling dekat utk segala2nya..

aku sgt menghargai sahabtku yg boleh bkongsi cerita bila dgn ku  --> tp ak sgt sedih bila sahabat ku hanya memandang luahan hatiku seperti angin lalu tnpa apa2 respon..

aku sgt menghargai sahabatku yg boleh bkongsi gembira bila dgn ku  -->tp ak sgt kecewa bila ak gembira, sahabat ku hanya memberi pandangan kosong..

aku sgt sgt berharap sume sahabat baik ku akn gembira dan bahagia --> krna ak mahu bkongsi kegembiraan dgn mereka,ingin melihat mereka tersenyum,ingin bsama distiap kegembiraan mereka.

aku sgt mendoakn kebahgiaan hidup sahabat2ku,wlu apepun jln yg mereka pilih --> jgn mengaku sahabat jika pernah terlintas untuk melihat sahabat kte merana,kerana sahabat spt darah daging kte,skt die,skt kte

aku sgt menghargai sahabat yg menjaga tutur kata bila dengnku --> ak kecewa bila sahabatku bcakap yg bukan2 tnpa tahu kedudukan sebenar,tp aku juga lemah untuk melawan,krn ak syg shabatku,ak xmahu melukakn hatinya..

aku sgt gembira bila sahabatku menghormati sahabat2 ku yg lain dan org terdekat dgnku --> mungkin org berbeza, tpi bila dh nama sahabat,pasti akn terasa bila sahabat sndri di umpat dan dikeji..

aku sgt menghargai sahabat yg boleh menyimpan kekurangan ku --> aku sgt berkecil hati bila sahabtku bercerita tentang kekurangan ku pd org lain..dan akhirnya aku tau ttg itu..ohh,,sgt terluka!!

aku sgt selesa bila sahabatku terima aku apa adanya --> sahabat la org yg pling dekat,sgt meletihkn bila asyik dipandang pda kelemahn..

aku sgt berterima kasih pd sahabat yg ade waktu sush dan senang --> sahabat yg akn sentiasa ada wlu utk papepun skali..

 wahai SAHABAT, bukan kesempurnaanmu yg ku tagih..bkn sangjungnmu yg kupinta..tapi ikatan ukhuwah itu dtgnya dari hati yg bahagia. maka, kenali la sahabat dari hati...

utk SAHABAT2 ku yg dikasihi, andai ada yg ter 'klik' ke blog ini..seandainya aku bukan sahabat yg terbaik,maafkan aku..aku ingin jd yg terbaik tuk korg sume. tp,kdg2 aku tersungkur bila adanya sesuatu yg melukakan.

for best gurl fren forever...i loveeeeeeeee u all sgt2!! jg persahabatn kite sampai mati k..=))

5 comments:

  1. alamaks! ter'click'...caner? hik2...
    love u too yunk... really miss u ollz~

    ReplyDelete
  2. hihihi..ko ter'klik' ke sengaja klik,nway yunk,misss u tooo..i really love my fren..klu wani sggup stay mlm kt pudu sbb kte,i also can do it for all of my BGFF!!

    ReplyDelete
  3. aku sgt menghargai sahabtku yg boleh bkongsi cerita bila dgn ku --> tp ak sgt sedih bila sahabat ku hanya memandang luahan hatiku seperti angin lalu tnpa apa2 respon..


    hikhik, aku tak pndg luahan tu mcm angin eh. tp mcm tornado. muahahah. :D

    ReplyDelete
  4. yunk!...yes. lebey selamat ko bt security. setiap kali masok page ko, kena masokkan email n password. gud! he2~

    ReplyDelete
  5. yup..this only for my fren's reading,no any else..^^

    ReplyDelete